

Granta Sedan

Granta Liftback

Kalina Hatchback

Kalina Kombi

Kalina Cross

Vesta Sedan

Vesta Kombi

Vesta SW Cross

4x4 Classic

4x4 Urban

4x4 Classic 5 ajtós

4x4 Urban 5 ajtós

4x4 Pack
Ladát, franciát, vagy olasz szedánt?

Még nálunk is épp valamilyen szinten érdekelt a piacon az alsókategóriás szedán, ami inkább a keleti országokra jellemző. Vajon a Lada Vesta versenyezhet az eddigi kihívókkal?
Nagy öröm, hogy újra kapható Magyarországon is Lada, az meg még nagyobb, hogy a Vesta érkezésével egy modernebb, a kínálathoz jobban idomuló modellt is értékesítenek hazánkban. A Vesta meggyőző volt tesztünk alatt, rengeteg pozitív benyomást tett és meglepően szerethető autónak mutatta magát. Ezt egyébként a hazai eladások is bizonyítják, és az sem mellékes, hogy az alapfelszereltségű, klíma nélküli verzióból sokkal kevesebb fogy, mint a mindent bele kiadású Lux-ból. A Vesta éppen 3 millió forint alatt indul és nincs nagy lehetőségünk konfigurálni, sőt, összesen 3 felszereltségi szint közül választhatunk, illetve metálfényért, fűthető szélvédőért és 16-os felnikért fizethetünk csak pluszban. Viszont még a legdrágább Vesta is bőven olcsóbb egy hasonló felszereltségű kategóriatárshoz képest, ami egészen csábítóvá teheti.

A Vesta egyetlen gyenge pontja az egy darab benzinesből álló motorkínálata, még a LUX felszereltségen is csak az 1,6-os, 106 lovas szívóval érhető el. A szegmensben persze szinte mindenkiénél megtalálható a hagyományos 1,6-os, így a többieket is ezzel konfiguráltuk, bár mindegyikük kapható 1,6-os, takarékos és rendkívül nyomatékos dízelmotorral is, amivel hosszú távú utakra sokkal alkalmasabbak. Ha tehát ez a cél, a Lada Vesta az elején elvérzik a Citroën C-Elysée/Peugeot 301 páros és a Fiat Tipo ellen. Szívó benzinesével viszont már komoly ellenfél lehet a Vesta, az 1,6-os karaktere kellemes, jól használható és átlagos, azaz 8 literes átlagfogyasztást teljesítő motor. Egyelőre csak a Tipót nem volt lehetőségünk vezetni az 1,6-ossal, a franciákat viszont igen, amik fogyasztásban jobbak, mint a Vesta, karakterben már kevésbé.

Új szedánok − méretek
|
Hosszúság (mm) | Szélesség (mm) | Magasság (mm) | Tengelytáv (mm) | Csomagtér (l) |
---|---|---|---|---|---|
Citroën C-Elysée | 4427 | 1748 | 1466 | 2652 | 506 |
Fiat Tipo | 4532 | 1792 | 1497 | 2636 | 520 |
Lada Vesta | 4410 | 1764 | 1497 | 2635 | 480 |
Peugeot 301 | 4445 | 1748 | 1466 | 2652 | 506 |
A franciák lépcsős párosa 2012-óta van piacon, a C-Elysée név viszont már jóval régebbi, bár csak a kínai piacon volt ismert és az utód is legfőképp azt a piacot célozta. Mégis még nálunk is kapható, tőlünk nyugatabbra viszont már nem, hozzánk viszont az ikertesók frissített kiadásai is megérkeztek és most mindketten 270 ezer forintos kedvezménnyel érhetőek el, azaz 3,1 milliótól indulnak. Motorpalettájuk azonos, ahogy alapfelszereltségük is, van vészfékrásegítés, isofix gyerekülés rögzítési pontokkal ellátott, de fejtámla nélküli hátsó üléspad. Elektromosak az első ablakok, állítható, de csak magasságban a kormányoszlop és van fedélzeti számítógép is, viszont nincs klíma, akárcsak a Ladánál, a franciáknál viszont ezért külön fizethetünk, 300 ezer forint a felára, a tempomat viszont alap.
A C-Elysée és a 301 a kiszemelt változó szelepvezérlésű 1.6 VTi-vel egyaránt 3,8 milliós, előbbi 3,775 milliónál, míg az oroszlános 3,835 milliónál kezdődik, itt viszont már mindkettőhöz jár manuális klíma, osztott háttámlás, három normál fejtámlával ellátott hátsó ülés, ködlámpák és színre fújt külső kiegészítők is. A két francia variálhatósága egészen kis dolgokban tér csak el, nagyjából ugyanúgy konfigurálhatjuk őket, de jellemzően ebben több szerencsénk lesz személyesen, mivel mindkét márka konfigurátora elég kacifántos és nem túl stabil. Felszereltük őket néhány extrával, hogy ne teljesen alap legyen, kaptak metálfényt, hogy a nagy puttonnyal normálisan lehessen parkolni, berendeltük hozzájuk a tolatókamerát és a parkolóradart, valamint az érintőképernyős, navigációs fejegységet. Áraik az alsó táblázatban olvashatóak és hasonlíthatóak össze, de mindketten 4,5 millió forintos ár fölé nőttek.
Új szedánok- műszaki adatok
|
Citroën C-Elysée 1.6 VTi | Peugeot 301 1.6 VTi | Lada Vesta 1.6 | Fiat Tipo 1.6 |
---|---|---|---|---|
Hengerűrtartalom [cm3] | 1587 | 1596 | 1598 | |
Hengerek/szelepek száma | 4/16 | |||
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | automata/6 | ||
Teljesítmény [LE (1/min)] | 115 (6050) | 106 (5800) | 110 (5500) | |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 150 (4000) | 148 (4200) | 152 (4500) | |
Gyorsulás 0-100 km/h [s] | 10,3 | 11,2 | 11,2 | |
Végsebesség [km/h] | 188 | 180 | 192 | |
Fogyasztás − vegyes [l/100 km] | 6,4 | 6,1 | 6,3 | |
CO2-kibocsátás [g/km] | 148 | 138 | 146 | |
Saját tömeg [kg] | 1090 | 1270 | 1205 | |
Össztömeg [kg] | 1540 | 1524 | 1670 | 1705 |

A Fiat Tipo lépcsőshátú kivitele mindegyiknél egy fokkal komolyabb autónak mutatja magát, ám anyaghasználat és technika terén hasonló hozzájuk. Magasabb áron, de magasabb felszereltségel is kezdődik, viszont az 1,6-os szívó benzinest csak automata váltóval érhetjük el, ha ragaszkodunk hozzá, és arra pakoljuk rá a kívánt extrákat, mint a tolatókamera, ülésfűtés, tempomat − ami a franciákhoz és a Ladához is széria –, akkor közel 5 millió forintot kell költenünk az olaszra. A motorteljesítményből nem egyszerű leadni, hiszen elég nagy térkínálatú és hatalmas csomagterű autóról van szó, aminek a komplett családot nagymamástól, mosógépestől el kell cipelnie, amihez az 1,4-es szívó 95 lóereje már kevés lehet, na persze a pakolhatóságot erősen korlátozza a lépcsős far. Kompromisszumként viszont az alapmotor sem rossz, mivel a mindennapokban elég, és így még a franciáknál is olcsóbbra jön ki. Extrákkal 4,415 millió forintért kaphatjuk meg, de ez még a Vesta csúcsfelszereltségéhez képest is közel fél millió többlet. Érdemes mérlegelni, de főleg próbálgatni és egyedi ajánlatot kérni. Mindegyiknek megvan az előnye, de annyi biztos, hogy dízelmotorral élhetőbb mindegyikük. Már ugye a Ladán kívül.
Forrás: autonavigator.hu
2018. 10. 24.
Minden idők legjobb Ladája? Lada Vesta SW Cross 1.6 AMT Lux teszt
2018. 10. 19.
Mérföldkő a Lada történetében
2018. 05. 07.
Jól fogynak az új Ladák, pörög az orosz gyártó
2018. 05. 03.
Ez lehetne a Dacia igazi ellenfele itthon is
0000. 00. 00.
Ez lehetne a Dacia igazi ellenfele itthon is
2018. 03. 25.
A Lada Vesta Kombi és SW Cross kiváló árakkal és felszereltségekkel érkeztek
2018. 03. 26.
3,8 millió Ft-ról indul a Lada Vesta kombi
2018. 03. 23.
Bemutatták a hazai Lada-kínálat csúcsát
2018. 03. 23.
Megérkezett a legmenőbb és legdrágább Lada – Vesta Kombi és SW Cross bemutató
2018. 03. 20.
Az ÖAMTC osztrák autóklub szerint a Lada Vesta a leggazdaságosabb kompakt
2018. 03. 21.
Visszatért egy klasszikus – interjú Pataki Andrással a LADA Hungary Kft. cégvezetőjével
2018. 02. 08.
A Lada Niva örököse: kipróbáltuk, megállja-e a helyét az új 4x4
2017. 11. 16.
Ezt az új Ladát imádni fogja, már kapható a legfrissebb modell
2017. 11. 23.
Új vezető a LADA Hungary élén
2017. 11. 16.
Az év autója: LADA Granta