• Modellek


  • << vissza
    2018. 03. 23

    Megérkezett a legmenőbb és legdrágább Lada – Vesta Kombi és SW Cross bemutató


    A puttonyos Vesta rögtön kétféle változatban, normál kivitelben és terepkombiként is bemutatkozott Magyarországon.


    Egy évvel a szedán után érkezett meg hozzánk a Lada Vesta Kombi, ami a kispénzű magyar családok és taxisok kedvence lehet. Az AMTS kiállításon debütált új karosszériaváltozat 4,41 méteres hosszávalpontosan olyan hosszú, mint a négyajtós,és a 480 literes csomagtartóméretük is egyezik, amit persze a hátsó ülések lehajtásával tovább lehet bővíteni.


    Széria a tetőszpojler, motoros csomagtérnyitás természetesen nincs ennyi pénzértFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    A padló alatt is kialakítottak két kisebb rekeszt, amelyek összesen 95 literrel növelik a rakodóteret. Összehasonlításként, a Vesta Kombi legfontosabb konkurenseinek, a 4,5 méter hosszú Dacia Logan MCV-nek 573, a 4,57 méteres Fiat Tipo kombinak 550 literes a csomagtere.


    A csomagtartó az alsó titkos rekeszek miatt nagyobb a szedánénál. Szerencsére a normál méretű pótkerék sem maradt kiFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    A puttonyos Vestában a vízszintes tetővonal miatta hátsó utasok 2,5 centivel nagyobb fejteret élvezhetnek, mint a szedánban,a lábtér nem nagyobb, mivel a tengelytávot nem nyújtották meg, de így is kényelmesen elfér két felnőtt a hátsó üléseken.

    Tűrhető dizájn, strapabíró szerkezet

    A Volvótól átcsábított brit Steve Mattin vezető dizájner a csapatával egészen mutatós formatervet dobott össze ahhoz képest, hogy a hátsó lámpát és lökhárítót a szedánból kellett átvenniük a gyártási költségek csökkentése érdekében.


    Az X-alakú frontrész a Vesta óta a Lada formanyelvéhez tartozik, a fényszóró egyszerű halogénFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    Sportosan esik a tetővonal,és a hátsó ajtó sem függőleges, mint a régi Volvo kombikon. Már az Opel Astrán is működött az, hogy a leghátsó tetőoszlop tetejét feketére fényezik, és itt is ügyes formatervezői trükk, mert ettől úgy tűnik, mintha a tető lebegne a kocsi fölött.

    Terepkombi is van belőle

    A divatos SW Cross kivitel (a fehér autó a képeken) még jobban néz ki az ezüstre színezett tetősíneivel, 17 colos könnyűfém kerekeivel és a kerékjáratokon, illetve a küszöbökön végigfutó fényezetlen műanyag védőelemeivel. Csak a Crosshoz lehet majd rendelni a feltűnő „Mars vörös" metál színt, de a többi kilenc fényezés a kombihoz is elérhető.


    Nagy kerekek, emelt futómű és műanyag védőelemek különböztetik meg az SW CrosstFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    Fontos különbség a Vesta Kombi és az SW Cross között, hogy utóbbinaka futóművét is megemelik,hogy könnyebben mozogjon terepen: a 20,3 centiméteres hasmagasság 2,5 centivel nagyobb. A Cross olyan magas, hogy a 18 fokos első, és 22 fokos hátsó terepszögeivel a szabadidő-autók között sem kellene szégyenkeznie, igaz, összkerékhajtás felárért sincs hozzá.


    Alsó védőburkolat és krómozott kipufogóvég is jár hozzá, a kipufogóknak a másik oldalt is lenne helyeFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    Csak egyféle motorral rendelhető mindkét kombi, aLada saját fejlesztésű 1,6-os szívó benzinese 106 lóerőt ad le,amivel kevesebb mint 12 másodpercig tart a Vestának a százas sprint, a végsebesség eléri a 180 km/órát.


    Lelkes, viszonylag erős motor hírében áll az egyetlen választható motor, a Lada saját fejlesztésű 1,6-osa. A 16 lóerővel erősebb 1,8-ast csak az orosz piacon kínáljákFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    Teljesíti a motor az Euro 6b kibocsátási normát, a gyár szerint a vegyes átlagfogyasztás 6,9 liter a kézi váltós, és 6,5 liter a robotizált automatával (+250 ezer forint) szerelt változat esetén. Érdekesség, hogya manuális váltó már nem Renault termék,mint a Vesta szedán esetében, hanem egy új, saját fejlesztésű ötfokozatú VAZ egység.


    A Luxhoz hátra is rendelhető háromfokozatú ülésfűtés USB-csatlakozóvalFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    Fontos változás a Vesta szedánhoz képest, hogy a várhatóan nagyobb terhelés miatt (a terhelhetőség kivitelétől függően 380-420 kg)a kombik megerősített futóművel készülnek(újak a rugók és a lengéscsillapítók is), az SW Cross szélesített nyomtávot és hátsó tárcsafékeket is kap. Egyébként a megerősített vázszerkezet és az egyéb módosítások miatt a Kombi 60, az SW Cross 80 kilóval nehezebb a szedánnál, de még a robotváltós, full extrás terepkombi sem túl nehéz, csak 1,35 tonnát nyom.

    Mikor jön és mennyibe kerül?

    A szedánnal ellentétben a kombiból nincs fapados, klíma nélküli Standard felszereltség, csak Comfort és Lux kivitel. Előbbi 3,8, utóbbi 4,25 millió forintba kerül, ami azt jelenti, hogya kombi karosszéria felára 300 ezer forint a szedánhoz képest.Már rendelhető a márkakereskedésekben, az első 50 vásárló meghosszabbított, 5 éves garanciát kap. Egyébként a fő vetélytársak közül a hasonlóan felszerelt, 95 lóerős Fiat Tipo kombi 3,99 millió forintba, a 90 lóerős Logan MCV 3,07 millió forintba kerül.


    Egyszerű anyagok, de tűrhető formák és jó felszereltség fogadja az utasokat. A váltó már nem Renault, hanem Lada-fejlesztésFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    Már a Comfort felszereltség is tartalmazza a manuális klímát, az automata fényszórót és esőérzékelős ablaktörlőt, a 3 db szivargyújtó csatlakozót (elöl, hátul és a csomagtérben), a sötétített üvegezést, az audiorendszert, a deréktámaszos, állítható magasságú vezetőülést, a négy elektromos ablakemelőt, az elektromos, fűthető tükröket, az első ülésfűtést, a könyöklőt az alatta lévő rekesszel, a hűthető kesztyűtartót, a négy irányba állítható multifunkciós kormányt, az első-hátsó parkolóradarokat, a tempomatot és a távirányítós központi zárat.


    A vezetőülés viszonylag kényelmes, a magassága állíthatóFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    A 450 ezer forinttal drágább Lux ezeken felül LED-es belső világítást, 16 colos könnyűfém felniket, érintőképernyős navigációs rendszert, hátsó USB-csatlakozót, automata klímát, és segédvonalat berajzoló tolatókamerát ad. Ehhez már csak két további extra rendelhető, a 119 ezer forintos színes fényezés (alapáron csak a fehér jár) és az 50 ezer forintos téli csomag, ami fűthető szélvédőket, valamint az első mellett fűthető hátsó üléseket is tartalmaz.


    A hátsó lámpa ugyanaz, mint a négyajtósonFORRÁS: CSUDAI SÁNDOR - ORIGO

    Az SW Cross terepcsomag a Comfort felszereltség esetén 450, a Luxnál viszont csak 250 ezer forinttal emeli meg a vételárat. Ezért a pénzért nemcsak a divatosabb külső jár a műanyag védőelemekkel és a 17-es felnikkel (és 205/50-es Pirelli gumikkal), hanem az emelt futómű, az alsó védőlemez, a hátsó tárcsafék, a krómozott kipufogóvég, a kéttónusú műszerfal és üléskárpit is.


    Forrás : Origo.hu


    
    Ваш браузер ( )устарел. Он имеет уязвимости в безопасности и может не показывать все возможности на этом и других сайтах. Узнайте, как обновить Ваш браузер
    x